Boswereld
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boswereld

Hier kan je spelen als een bosdier!
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Informatie Boswereld

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Celeny
Admin
Celeny


Aantal berichten : 60
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hoogezand
Registration date : 29-05-08

Bosdieren profiel
Soort: Wolf
Leeftijd: 2,5 jaar
Partner: Heb ik niet...

Informatie Boswereld Empty
BerichtOnderwerp: Informatie Boswereld   Informatie Boswereld Icon_minitimedo jun 12, 2008 11:35 am

Voor de leden die nog nooit een RPG hebben gespeeld of het niet meer weten:

INTRO: Boswereld is een Role Playing Game, afgekort RPG. Een RPG word gespeelt zoals in een boek, je praat en doet alles in de verleden tijd. In deze RPG speel je een bosdier, dus geen mens! Leef je in, in het dier dat je speelt.

REGISTREREN: Op een RPG moet je je vaak registreren. Dat is bij de meeste gratis. Boswereld is een volledig gratis RPG. Je moet, bij het registreren, een normale naam verzinnen, dus geen cijfers of hoofdletters in het midden. Je gebruikersnaam hoeft niet per se jouw echte naam te zijn. Als je je hebt geregistreerd, ontvang je een activatiebericht. Klik op de link en je bent een lid! Een tip: kies een lang wachtwoord met letters en cijfers. Onthoud het wachtwoord wel!

PROFIEL: Je kan je profiel, of account, veranderen. Dat gaat met de knop: ‘Profile’. Klik je daarop, dan zie je invulvakjes. Je vult daar iets in, bijvoorbeeld bij ‘woonplaats’ waar je woont. Bovenin, onder de knoppen, zitten kleine tekstjes. Je verandert van pagina. Als je op ‘avatar’ drukt, dan kan je een plaatje uploaden. Of anders gezegd: uit het bestand halen. Een avatar is een plaatje, van je personage (In dit geval bosdier). Als je naar Bosdierenprofiel gaat, moet je op generate drukken. Dan kan je de vakjes invullen.

ONDERWERP EN REACTIE: Bij categorieën zoals ‘stel je voor’ moet je een apart onderwerp maken. Dat kan door ‘new’ aan te klikken. Je moet een passende titel bij het bericht verzinnen. Bij een reactie gaat dat anders. Dan moet je ‘reply’ aanklikken. Je hoeft geen titel te verzinnen, alleen een reactie is genoeg. Als je klaar bent, en je wil weten hoe je bericht eruit zal zien, moet je op ‘voorbeeld’ klikken. Wil je je bericht plaatsen, kies dan ‘verzenden’

QUOTES, EDITTEN EN VERWIJDEREN: Als je klaar bent, staan er meestal drie knopjes, rechtsbovenin jouw bericht. Quote, edit en X. Quote betekent dat je jouw bericht herhaalt in een soort ballonnetje. Bovenin het ballonnetje staat: ………. schreef:. Je kan een reactie schrijven. Edit staat voor bewerken. Je kan dan foutjes bewerken. De X staat voor verwijderen. Dit kan niet meer als iemand heeft gereageerd. De X zal dan ook verdwijnen.

PB’S: Als je een vraag wil stellen, dan moet dat vaak via PB/PM. Hoe gat dat? Dat zal ik vertellen: Zoek de persoon op die je wilt PBen. Klik op de naam, of op ‘profile’ onderin het bericht van de persoon. Klik dan op PM. Kies een geschikte titel, en begin maar met schrijven. Zoals altijd is ‘voorbeeld’ heel handig. Een makkelijkere manier is om PM, onderin het bericht, aan te klikken. Heb je verdere vragen, PM dan Celeny, de admin.

RANKS: Administrators, moderators, wie zijn dat? Administrators (Admins) zijn de beheerders van het forum. Ze kunnen het gehele forum bewerken. Moderators (Mods) zijn anders dan Admins. Mods kunnen berichten van iedereen bewerken en/of verwijderen. Wil je een moderator zijn? PM Celeny.

Ik heb liever niet, dat iemand deze tekst kopieert of bewerkt zonder mijn toestemming. Moet ik er nog iets bijschrijven of bewerken, dan wil ik dat graag van jullie horen.

Celeny/Leonie
Terug naar boven Ga naar beneden
https://boswereld.forumactie.com
 
Informatie Boswereld
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Boswereld :: Informatiekantoor :: Informatiebalie :: Informatiegedeelte-
Ga naar: